Przedszkolaki w grupie – rozwój umiejętności społecznych i inteligencji emocjonalnej

W wieku 4 lat Twoje dziecko ma już wykształcone około 80 % struktur nerwowych odpowiedzialnych za jego emocjonalność. Dzięki temu czterolatki znacznie różnią się pod względem uczuciowym i emocjonalnym od swoich młodszych kolegów.

Twoje dziecko, Drogi Rodzicu, ma już z pewnością za sobą pierwsze kontakty z grupą rówieśniczą. Poznało inne osoby, odbyło pierwsze lekcje nauki tego, jak się należy zachowywać w sklepie, kinie, na ulicy itp.; jak się bawimy, jakie zasady panują w relacjach z kolegami i domownikami.

Mały przedszkolak jest już zdolny do zachowań prospołecznych, np. tolerancji, współpracy. Potrafi już wczuwać się w emocje innych osób, rozumie, czym jest smutek, złość, radość, potrafi rozpoznać różne stany emocjonalne. Twój szkrab wie także, jakie sposoby wyrażania emocji są niewłaściwe i z pewnością wskazałeś mu inne, skuteczniejsze metody ich prezentowania.

Dzieci w tym wieku chętnie wymyślają zabawy, są ich inicjatorami. Potrafią bawić się samodzielnie, natomiast chętniej bawią się w grupach. Lubią zabawy sytuacyjne. Zapewne zauważyłeś, Rodzicu, jak twój malec naśladuje sytuacje domowe w zabawach, jak powtarza codzienne rytuały gotowania, sprzątania, przyjmowania gości. Zabawy te są dla dzieci odzwierciedleniem zaobserwowanych zdarzeń. Wymyślając różne scenariusze, uczą się radzić sobie z kłopotami, zmagają się na swój sposób z tym, czego doświadczają każdego dnia.

Autor: Magdalena Jankowska



Trwa wysyłanie Twojej oceny...
Jeszcze nie ocenione. Bądź pierwszym który oceni ten wpis!
Kliknij pasek ocen aby ocenić wpis.



Informacja o dotacji

Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki - Inwestujemy w waszą przyszłość.