Style Uczenia Się - Dominacja Półkulowa

Często ostatnie dwie grupy „łączy się” w jedną, gdyż mają sporo wspólnych cech. Oto one:

  • uczą się przez wykonywanie czynności i bezpośrednie zaangażowanie,

  • lubią emocje, ruch,

  • nie lubią czytać,

  • pamiętają, co sami wykonali,

  • muszą się poruszać, wiercić, coś trzymać,

  • tupią, gestykulują,

  • nie lubią słuchać.

  • mówią powoli,

  • preferują modele, prace praktyczne,

  • lubią projekty, dużo ruchu,

  • ważna dla nich jest idea.

Czynniki, które oddziałują na nasz mózg przyczyniają się do powstania nowych połączeń między komórkami nerwowymi. Powtarzające się bodźce i działania utrwalają określone drogi przekazu między narządami zmysłów a mózgiem. Im jest ich więcej, tym więcej tworzy się połączeń i powstają charakterystyczne dla każdego wzorce uczenia się. Wykorzystywanie w głównej mierze „najwygodniejszego” z kanałów (wzrokowego, słuchowego lub innych) sprawia, że staje się on dominujący i zaczynamy go używać w sposób automatyczny. Wykorzystywanie go podczas nauki sprawi, że będzie ona łatwiejsza i skuteczniejsza. Najlepsze efekty daje wspieranie go pozostałymi, w celu wzmocnienia śladu pamięciowego.

 



Trwa wysyłanie Twojej oceny...
Jeszcze nie ocenione. Bądź pierwszym który oceni ten wpis!
Kliknij pasek ocen aby ocenić wpis.



Informacja o dotacji

Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki - Inwestujemy w waszą przyszłość.