Ucz małe dziecko czytac

Naukowcy z Uniwersytetu Leicester odkryli, że im wcześniej dzieci rozpoczną swoje doświadczenia z czytaniem, tym lepiej rozwiną tą umiejętność w przyszłości.

Dużą rolę w procesie zrozumienia, w jaki sposób ludzie czytają odgrywa wiek, kiedy dzieci uczą się nowych słów. Od dawna naukowcy próbowali rozwiązać zagadkę różnych wyników dotyczących schematów czytania przez dzieci. Niektóre badania potwierdzały, że dzieci czytają w ten sam sposób, co dorośli, podczas gdy inne pokazywały odmienny schemat.

Dr Tessa Webb ze Szkoły Psychologii na Uniwersytecie Leicester przeprowadziła badanie, które wyjaśnia to zagadnienie. Dr Webb wzięła pod uwagę wiek dziecka i poznawanie nowych słów. Badanie pokazało, że dzieci do pewnego wieku czytają inaczej niż dorośli. W miarę rozwoju przestawiają się na czytanie według schematu dorosłych. Badanie pokazuje również, że szybciej i dokładniej czytamy słowa poznane w dzieciństwie niż te poznane w późniejszym życiu. Badanie obejmowało dzieci z 3 różnych klas, które czytały znajome i rzadkie słowa w połowie zgodne z zasadami wymowy. W przeciwieństwie do innych badań, w tym wzięto pod uwagę czas kiedy dzieci poznały te słowa. Potwierdziło się, że dzieci do 10 roku życia czytają swoim sposobem. Po tym czasie naśladują dorosłych.

Powyższe badania potwierdzają teorię Glena Domana o zaletach uczenia czytania już w wieku niemowlęcym.

Na podstawie ScienceDaily http://www.sciencedaily.com/releases/2009/05/090506093952.htm

Autor: Weronika Goła



Trwa wysyłanie Twojej oceny...
Jeszcze nie ocenione. Bądź pierwszym który oceni ten wpis!
Kliknij pasek ocen aby ocenić wpis.



Informacja o dotacji

Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki - Inwestujemy w waszą przyszłość.