INTELIGENCJA WIZUALNO-PRZESTRZENNA

Twoje dziecko jest estetą, doskonale rysuje i do tego świetnie posługuje się mapą? Twoje dziecko ma rozwiniętą inteligencję wizualno przestrzenną.

Inteligencja wizualno-przestrzenna, umożliwia rozumienie świata dzięki kształtom i wyobrażeniom pochodzącym ze świata zewnętrznego jak i wyobraźni.

Osoba obdarzona tym typem inteligencji myśli używając wyobraźni i obrazów. Cechuje ją duża wrażliwość na otaczające przedmioty, kolory i wzory, lubi wszelkiego typu prace plastyczne, układać puzzle, czytać mapy, ma zdecydowane preferencje kompozycji kolorystycznych, preferuje czynności wymagające zdolności obserwacyjnych, wyobraźni – wizualizacji, chętnie obrazuje zagadnienia w postaci diagramów, schematów i tabel. W proces zapamiętywania angażuje wszystkie zmysły. Bez kłopotu orientuje się w trójwymiarowej przestrzeni. Osoby z dobrze rozwinięta inteligencją wizualno - przestrzenną posiadają naturalną zdolność do odtwarzania w pamięci obrazów oraz związanych z nimi skojarzeń emocjonalnych. Charakteryzują się dzięki temu niespotykaną kreatywnością.
Dzieci o rozwiniętej inteligencji wizualno-przestrzennej mają bogatą wyobraźnię, preferują książki z wieloma ilustracjami, świetnie radzą sobie z układankami, klockami i zabawkami konstrukcyjnymi.
Rozwój inteligencji wizualno-przestrzennej dziecka należy wspierać wszelkimi możliwymi sposobami. Warto zainwestować w materiały do prac plastycznych, zapisać dziecko na zajęcia plastyczne, lub wspólnie z dzieckiem zorganizować tego typu zajęcia w domu. Doskonałą, rozwojową zabawę umożliwiają klocki. Warto też pozwoli dzieciom czytać mapy i pilotować trasę w czasie jazdy samochodem.

Uczeń posiadający inteligencję wizualno-przestrzenną łatwo wyobraża sobie pożądane sceny, dobrze sobie radzi z wykonywaniem i kontrolą ruchów własnego ciała w przestrzeni, przejawia zdolność do konstruowania, budowania obiektów lub przedstawiania ich w formie uproszczonej, uczy się poprzez konstruowanie i obserwowanie map pamięci, posiada talent do interpretowania i sporządzania map, wykresów i innych pomocy wizualnych. Dobrze funkcjonująca inteligencja wizualno- przestrzenna ważna jest podczas nauki takich przedmiotów jak: geografia, zajęcia praktyczno- techniczne, matematyka, plastyka, W-F.

Rozwijanie u ucznia tej inteligencji jest możliwe w stymulowaniu następujących działań:

- rysowanie,

- czytanie map,

- tworzenie wykresów i tabel,

- wizualizacja zagadnień,

- mobilność przestrzenna,

- nauka tańca.

Mocno rozwinięta inteligencja wizualno- przestrzenna najbardziej przydaje się w profesjach: architekt, malarz, rzeźbiarz, nawigator, szachista, przyrodnik, fizyk teoretyczny, strateg wojenny.

Autor: Natalia Pożoga



Trwa wysyłanie Twojej oceny...
Ocena: 3.7 z 5. 3 ocen.
Kliknij pasek ocen aby ocenić wpis.



Informacja o dotacji

Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki - Inwestujemy w waszą przyszłość.